С потвърждаването на абонамента се съгласявате с Политиките за поверителност и Етичния кодекс на Топлоцентрала.
Искра Проданова, България
танцово представление
Отражения е хореографска творба, която изследва осцилацията като физическо и метафизично движение. Осцилацията е вид периодична вълна, която се отнася до повтарящото се движение напред-назад на нещо между две позиции или състояния.
Концепцията за средата или междинното, лиминалното пространство занимава автора от доста време. Какво се случва в това междинно пространство? Както пишат Дельоз и Гатари в „Хиляда плоскости - капитализъм и шизофрения“: „Средата в никакъв случай не е средна величина; напротив, там нещата набират скорост. Между нещата не означава локализирано отношение, което преминава от едно нещо към друго и обратно, а перпендикулярна посока, напречно движение, което помита едното и другото, поток без начало и край, който подкопава бреговете си и набира скорост в средата.“
Изследванията, основани на осцилации, започват през 2022 г., когато Искра Проданова стартира дългосрочния изследователски проект „Практики за променени състояния“, в който включва практиката „Пендулация“. Практиката е видимо проста, със силен ефект както върху тялото, така и върху ума. Основава се на принципа на осцилацията, като с две стъпки напред и една назад се изминава разстояние от около един километър за час, час и половина, като ръцете са във фиксирано положение, очите не се движат, а дишането е синхронизирано със стъпките.
Хореографската работа задълбочава изследването, основано на принципа на осцилацията и ритъма на Евклид и равнинната геометрия, и по някакъв начин отразява вътрешните състояния, вечното търсене и опит за позициониране на себе си спрямо другия. Той играе с „линиите на артикулация или сегментарност; движения на детериториализация и дестратификация, опитвайки се да остави пространство за четене между различни пластове и територии - между навън и навътре, пристигане и завръщане.
От друга страна, работата отразява и човешкото състояние (индивидуално или колективно), поставено в контекста на капитализма - без спирачки, повтарящ се цикъл, центрофуга. Ние действаме като малки машини, които съставляват голямата машина, и аз се чудя каква е взаимовръзката на тези индивидуални или колективни машини - организми, с машината на войната, например, или машината на любовта, машината на революцията и т.н. и абстрактната машина, която ги помита.
Искра Проданова, България
танцово представление
Автор и хореограф Искра Проданова
Изпълнители София Христова, Мага Арна
Светлинен дизайн Искра Проданова в сътрудничество с Христина Иванова
Музика Виктор Проданов и Цветан Момчилов в сътрудничество с Искра Проданова
Костюми и сценография Искра Проданова
Графичен дизайн Стойчо Чакъров
Фотограф Гергана Енчева
Продуцент Performance Room