Карта

гр. София 1408, ул. Емил Берсински 5

GPS: 42.6798144, 23.3133128

Виж в Google Maps →
Програма Локация

Програмата

Локация Локация

Локация

Карта

гр. София 1408, ул. Емил Берсински 5

GPS: 42.6798144, 23.3133128

Виж в Google Maps →
Spotify Spotify

Spotify

Пъхнете пръста си в почвата и помиришете къде сте

Ларс Нордби заедно с Йон Бенджамин Талерос, Аудар Кантун, Беатрис Алексанян, Радостин Седевчев

15 декември 2022-15 февруари 2023

Бял куб

Откриване

15.12.2022., 18:00 часа

Работно време

Вторник - Неделя // 12:00 - 20:00 ч.

Пъхнете пръста си в почвата и помиришете къде сте

Ларс Нордби заедно с Йон Бенджамин Талерос, Аудар Кантун, Беатрис Алексанян, Радостин Седевчев

Изложба

Груповата изложба, озаглавена „Пъхнете пръста си в почвата и помиришете къде сте“, съдържа индивидуални творби, базирани на началната точка на монтаж на скеле. Художниците са поканени да отговорят на това, което представлява скелето на реалността и включва фотография и цифрови изображения като разширен поглед към неизправностите на характеристиките на човечеството.
Какви преживявания ни обединяват? И какво ни разделя? Как се развива чувството ни за саморазвиване, както индивидуално, така и като общество? Каква роля играят разказът, измамата и манипулацията във фотографския дискурс? И до каква степен етично се поддаваме на заобикалящата ни среда, лично и междуличностно? 

Скелето метафорично функционира като скелет на човешкото социално поведение, съдове, които тепърва ще се пълнят със съзнание и чувства на отричане, ярост и любов. Защо постоянно посочваме, но все пак се отделяме от отворените структури на живота? В наше време изглежда, че основните въпроси на реалността се засенчват от това как се справяме с реалността. Изследвайки абсурдността на човешката страст към мястото (локуса), както е подчертано в заглавието - "Пъхнете приста си в почвата и помиришете къде сте", човек може да се зачуди защо в изложбата не присъстват хора.

До каква степен "задгробният" живот на едно произведение на изкуството представлява етика? С поредицата от фотографии Радостин Седевчев се съобразява с отговорността. Виждаме транспониране на неговата арт инсталация от музей в бащината му градина, превръщайки я във функционална единица за отглеждане на зеленчуци.


С емоционална превъзбуда Аудар Кантун се захваща със свръхчовешкия подход към саморефлексията. Със своите фотосерии Кантун съпоставя природната красота с хаотичния човешки гений.

Има необходима празнота в разгръщането на материала във фотосерията на Беатрис Алексанян. Алексаниан призовава конструкциите на упадъка и безполезността на картината като основна човешка черта.

Йон Бенджамин Талерос акцентира върху безусловния ни брак със заобикалящата ни среда, поставяйки под въпрос постоянните ритми в ежедневието ни. Люшкайки се сред конкретните реалности, Талерос премахва типичните загадки, които ни държат под контрол от едно безумно гмуркане в бездната, и съобщава светилищните връзки между хората и градската среда.

Заедно с поканените за тази изложба художници излагам фотосерия, в която липсва разгърнат разказ. Така "Пъхнете пръста си в почвата и помиришете къде сте", е ода на безусловния екзистенциализъм.

Ларс Нордби, 2022

Ларс Нордби заедно с Йон Бенджамин Талерос, Аудар Кантун, Беатрис Алексанян, Радостин Седевчев

Изложба

Художник / художници Jon Benjamin Tallerås, Audar Kantun, Beatrice Alexanian, Radostin Sedevchev invited by Lars Nordby

Аудар Кантун, Планина, 2022
Ларс Нордби, Дръпни I, 2022
Радостин Седевчев, Гробница парник, 2022
Йон Бенджамин Талерос, Excerpts III, 2022
Беатрис Алексиян, Безшумна структура (изграждайки знанието), 2022