Карта

гр. София 1408, ул. Емил Берсински 5

GPS: 42.6798144, 23.3133128

Виж в Google Maps →
Програма Локация

Програмата

Локация Локация

Локация

Карта

гр. София 1408, ул. Емил Берсински 5

GPS: 42.6798144, 23.3133128

Виж в Google Maps →
Spotify Spotify

Spotify

Абонирайте се за акценти в програмата

С потвърждаването на абонамента се съгласявате с Политиките за поверителност и Етичния кодекс на Топлоцентрала.

Благодарим ви, че се абонирахте!

ПРЕМИЕРА I Atrás

Aleksandar Georgiev (Сев.Македония/Испания/Швеция)

26 септември 2024, четвъртък

Зала 2

19.00 часа

150

ПРЕМИЕРА I Atrás

Aleksandar Georgiev (Сев.Македония/Испания/Швеция)

В тази хореографска творба Александар продължава работата, която започна през 2018 г., като активно изследва поляризацията на скритите съкровища на телата и практиките на „четене отзад“ и по пътя създава няколко артистични предложения в тази линия, като например: “Силата на S”, “Echoes of S” и в сътрудничество с изследователя Славчо Димитров създава лекционен спектакъл по темата. Тази премиера ще се състои от лекционен спектакъл от 1 час и след почивка от 30 минути солова хореографска работа от 40 минути.

Въпреки това, ATRÁS изследва задната част на тялото, все пак подходът на Александар в рамките на хореографската работа активира и развива концепцията за скритото/приватизирано тяло. Гърбът на тялото би бил тялото, в което могат да съществуват много идентичности. Друга отправна точка за започване на темите за заедност, солидарност, общество, емпатия и връзка.

Лекционният пърформанс има потенциала да защити политическите импликации на тялото от гледна точка, различна от вече функциониращите като фронтално тяло, репродуктивно тяло, либерално тяло и т.н. Вместо това тялото предлага нещо по-жизнено важно за самото тяло, без да подсилва капиталистическото копие на възпроизводството. Тази работа предполага, че тялото може да има смисъл и да заема активна позиция в обществото без целта му да се възпроизвежда, а по-скоро да поддържа, да поддържа определен баланс, да гали, без да представлява определена идентичност или общоприетост, и да легализира и еманципира удоволствието като много важен проблематичен аспект на нашата нормативна и религиозно повлияна социално-политическа среда.

Синопсис:

„Ако трябваше да го направя, бих предпочел да го направя без седло... без защита, отзад, отзад, докато не извади разказите отзад - задния архив, предишните истории, желанията отзад, задната фронталност, задната кинетика, естетиката отзад, докато разруши догмите и конструкциите на срама, обвинението и цензурата, така че да можем да изгладим, еманципираме и да се влюбим в гърба, всичко отначало“.

Това хореографско соло се фокусира върху задната част на тялото от деколониална и антикапиталистическа гледна точка, както артистично, така и наративно. Това е хореографска творба, която започва с наблюдение на тялото и неговата феноменология от неговата „задната страна“, изследвайки как се свързва с тази не толкова изявена телесна перспектива. В рамките на западноевропейския хореографски и танцов контекст исторически, задната част на тялото, въпреки че е една от основните части на корпуса, обаче е била малко изследвана и малко изложена, тъй като (очевидно) не е толкова изразителна поради да не съдържат белези за идентичност като лице. Гърбът обикновено остава без изпъкналост, правейки паралел между тази артистична и движеща се реалност и задните области на нашата история и общество.

Доминиращата мисъл и разкази също оформят естетически и художествени езици. В този смисъл „Atrás“ подчертава задната перспектива в контраст с доминиращата предна визия, където се намират хегемонични разкази – като тези на репродуктивната логика и постоянния поглед, гледащ напред. Тази работа предизвиква избягването на поглеждане назад към миналото и признава това, което ни поддържа или ни е поддържало.

Работата на Александар в „Atrás” продължава темите от предишните му проекти „The Power of S” и „Echoes of S”, които изследват друго тяло и политика и техния потенциал. Сега той разширява това изследване до задната част на тялото.

Хореограф и изпълнител: Александар Георгиев
Музика и озвучаване: Цветан Момчилов
Светлинен дизайн: Pete Ayres
Графичен дизайн: Asiria Álvarez
Адаптация на изображението: Фернандо Монтиел
Продукция: Беатрис Бело

Благодарности на Дарио Барето Дамас за подкрепата на работата. 

Тази работа е реализирана с подкрепата на LAV (Laboratorio de Artes Vivas y Ciudadanía), ICC (Imaginative Choreographic Center), Garage Collective, Cultural-Social Space Jadro, Konstnärsnämnden (Шведски комитет за грантове за изкуства), Gobierno de Canarias (ICDC), Funds European Union Next Generation EU (Support for Cultural Accelerators), Teatro Victoria, Central Eletrican, Culture Moves Europe, Министерство на културата на България и ТОПЛОЦЕНТРАЛА.

------------------
Александар Георгиев, известен също като Aцe, работи с/около хореография и танц, ангажиран с изследване на идеи за съвместно съществуване, хипер и холография чрез въображаемата си докторска програма за хореографските изследвания CO-серия. Последните му творби се занимават с понятия и явления като политизирането на ануса, „четенето отзад“, „носталгията като поетично архивиране“, „радикална нежност“, „измамата като социално начинание“, „въображаемите структури като поддържаща система“ и т.н.

От 2008 г. Александар е активен в контекста на областта на танците и хореографията, насърчавайки партньорства и участвайки в съвместно мислене с колеги практикуващи. Той е инициатор и съосновател на артистичния екип STEAM ROOM и проектната институция ICC (Imaginative Choreographic Center), с артистите Дарио Барето Дамас и Жана Пенчева. Той е свързан с Nomad Dance Academy Network и юридически структури като Garage Collective, LAV, Lokomotiva – Център за нови инициативи в изкуствата и културата, Interimkultur и PiedeBase. Неговата артистична и културна работа е белязана от ангажимент за съвместно мислене, съ-въобразяване и съвместно мечтаене на възможни и необходими бъдеще и структури.

Работната динамика на Александар се определя от номадски подход, като Тенерифе, София, Скопие и Стокхолм са неговите четири ключови бази. Този подход контрастира с националистическите тенденции, които често се срещат в културните танцови сфери и отразява фокуса му върху паралелното/холографско съществуване и съвместно съществуващи практики.

Образованието му включва бакалавърска степен по танцов театър от Нов български университет (2008) и магистърска степен по хореография от DOCH в Стокхолм (2014). Александър също е участвал в различни формални и неформални образователни програми, включително NOMAD, DanceWeb, SPAZIO и програмата Critical Practice made in YU, всички от които значително са повлияли на артистичното му развитие.

За повече информация относно работата на Александар посетете aleksandargeorgiev.com

Aleksandar Georgiev (Сев.Македония/Испания/Швеция)